MP3 Kereső

jelszó

Elfelejtett jelszó

Paralia

Az Észak-Görögországba utazó magyar turisták jól ismert, közkedvelt célpontja Parália, az Olymposzi Riviéra egyik gyöngyszeme. A település Görögország második legnagyobb városától, Thesszalonikitől 55 km-re délre (autóúton 80 km-re), az utóbbi esztendőkben rendkívül dinamikusan fejlődő Katerinitől pedig 6 km-re északra fekszik. A kb. három kilométeres tengerparti sétányon sétálva könnyedén megközelíthető az Olympic Beach.

Parália az egyik legjelentősebb turisztikai és kereskedelmi központ. A korábban gyakorlatilag jellegtelen település a szezonban lüktető, vibráló, mozgalmas, világvárosias jelleget ölt, az ember azt hihetné, hogy nem egy alig 40 ezres városkába, hanem egy metropoliszba érkezett. A nyaralóhely évtizedeken át téli álmát aludta, s csak 25 évvel ezelőtt, a 80-as évek végén kezdett fejlődni, s igazi turistaközponttá nőtte ki magát. Parálián helyi lakosok nincsenek. A közelében lévő Katerini viszont 45 000 lakossal rendelkezik, Pieria megye székhelye, regionális központ. A Katerinibe látogatóknak alkalmuk nyílik arra, hogy jobban megismerjék Görögország hagyományait, kultúráját, a környék sajátosságait (heti piac Kateriniben szombaton!).

Paráliának hosszú, homokos partú szabad strandja van, fokozatosan mélyülő tengerparttal (Cocus Beach, Menta Beach, Central Beach). Az aktív nyaralást vízi sport lehetőségek, gyerekcsúszda biztosítják. A tengerparton hangulatos tavernák várják a vendégeket, napfényes, tiszta időben az Olymposz csúcsaira is ráláthatunk a kellemes, árnyas teraszokon ejtőzve. Parália hosszú, keskeny főutcája éjjelre színes forgataggá válik, szinte vibrál a levegő, szórakozóhelyet is könnyedén találunk. A diszkók csak belépőjeggyel látogathatók, melyek ára a szezontól függően változik. A diszkók látogatása fogyasztásra is kötelez.

Aki a felsoroltak mellett egyéb szabadidős tevékenységet is szívesen folytatna, az különféle animációs programokon, vetélkedőkön, dalesten és fakultatív kirándulásokon vehet részt.

Parália közelében, Makrigialos felé haladva egy tengeri sólepárló található. A hely kettős funkcióval bír, a hófehér domb látványa mellett a gyógyulni vágyók is megtalálják számításukat, hiszen az ottani iszap különösen ajánlott mozgásszervi betegségek kezelésére, regeneráló, vitalizáló hatása van. A tengerpart levegője, a sós tengervíz és a napfény kifejezetten erős gyógyító hatással bír légzőszervi-, és bőrbetegségek esetén is.

Hasznos információk

Telefon: 100 egységes telefonkártya kb. 5 Euro. Zöld szám (a telefonköltséget a hívott fél viseli): 008003611

Posta: A tengerparton lévő templomnál. A postaládák színe általában sárga.

Bank: A legközelebbi Kateriniben és Thesszalonikiben van.

Bankautomata: a sétálóutcán

Orvos: Parálián vagy Kateriniben elérhető (a rendelési időt a helyszínen kell megnézni). Egy vizit kb. 50 Euro, sürgős esetben házhoz jön, ilyenkor az alapdíjhoz hozzáadódik a kiszállási díj is. Készpénzben kell fizetni, és minden esetben számlát kell kérni, mert a biztosító csak a számlával igazolt összeget téríti meg. Kórház Kateriniben (20 km), röntgenfelvétel készítés legközelebb Thesszalonikiben (50 km) van.

Élelmiszer árak (tájékoztató jelleggel): kenyér 1 Euro, tej 1 Euro, zsemle 0,40 Euro, barack 1 Euro, ásványvíz 0,5 Euro/0,5 l, gyros 1,5 Euro, Ajorítiko (athoszi bor) 10 Euro

Motorkölcsönzés:
Robogó kb. 30 Euro/nap ártól, "B" kategóriás jogosítvánnyal. A 100 cm3 feletti motorok kölcsönzéséhez "A" kategóriás jogosítvány szükséges.

Egykis utazási segítség FREEX jóvoltából:

Szállást nem foglaltunk, mert nagyon magas ajánlatokat kaptunk utazási irodáktól. 8 éjszakára 4 személyes apartmanra 130-160e Ft-ig. Legutóbb egy külföldi foglalási oldalon találtam 55-60 eurós árakat, amivel már 100-110e kijöttünk volna. Még utolsó előtti nap is kaptunk ajánlatot görögből 50 euró/éjszaka árra, de ezt sem foglaltuk le.
Aggódtunk is mi lesz, lesz-e szállás. Az utazási irodák komolyan riogattak, hogy ilyenkor főidőben szállást találni képtelenség.
A lényeg, hogy reggel korán megérkeztünk, még ki sem szálltunk a kocsiból, már jöttek a görögök, hogy kell-e szoba. Az első ajánlat 25 euró (!!!) volt 1 éjszakára a 4 személyes apartman. Kicsit régimódi volt, így tovább ballagtunk. A tengerpart mellett megint leszólítottak, megnéztem egy 2 szobás, 2 erkélyes, 2 fürdős, 2 wc-s apartmant, 40 euró volt. Megint tovább ballagtunk, míg végül egy ehhez hasonlót kaptunk 35 euróért.
Szóval aki amiatt aggódik, hogy nem lesz szállása, ne tegye, még augusztusban is temérdek szabad szállás van, senkit nem kérdeztünk, a kintiek kérdeztek ránk. Bőven lehet válogatni a jobbnál jobb ajánlatok között. Ja, és elsőre nem szabad elfogadni, alkudni kell. Nekünk is 40-ről engedte le 35-re az egyébként irodán keresztül 60 eurós szobát.
A közlekedésről.
Éjszaka mentünk, de megérte. Kicsit fárasztó volt, de a forgalom elenyésző volt, hőség sem volt. Amellett pedig nyertünk 1 éjszaka árát, mert nem egész nap utaztunk, hanem reggel értünk ide, a szállás és az egész nap a mienk volt.
A szerbeknél nagyon korrekt minden. Az összes autópálya díjat és tankolást kártyával fizettük, így a 3-3.5-ös dínár váltási árfolyam helyett 2.8 körülire jött ki. Benzinkút iszonyat sűrűn van, 10-20 km-enként, a pálya itt szépen ki van világítva. Aki autógázzal utazik, mint mi, annak üzenem, hogy a kutak 99%-ában adnak autógázt. Az utolsó szakasz (50-100km) nem autópálya, kicsit el van hanyagolva, ott kutak sincsenek túl gyakran.
Még egy. A szerb pálya első részén korlátozások vannak, az autóút nem áll másból, mint 80-60-40 -es sebességkorlátozásokból. Nem igazán tartják be, a nyugatiak 40-nél is tolják, mint az állat. Egy dolog miatt írtam ezt. Egyszerűen nincs sebességkorlátozás feloldó tábla, ergo nem tudni meddig kell lassan menni. Ja, és persze kereszteződés sincs, ami feloldaná a korlátozást.
A makedónoknál elég vacak az út, ott nem lehet kártyával fizetni, a pénzszedők saját zsebre dolgoznak. Éjjel simán blokk nélkül kértek dupla árat a pályaszakaszokért. Emiatt aki akar váltson dénárt, bár az összeg nem olyan nagy, hogy megérje. 1 euró helyett 2 eurót kértek.
A határátkelések zökkenőmentesek voltak, mindegyik megvolt 5-8 perc alatt.
A kitáblázás mindenütt jó, eltévedni elég nehéz, a gps-re igazából Szabadkán volt szükség, mert ott be is kellett menni a városba.
A görögöknél sem túl jó az út, a közlekedés sokszor, főleg kisebb utakon nem egyértelmű. De a főbb utakon el lehet navigálni.

Élménybeszámoló:

kismartech:

Én Paralián nyaraltam a barátaimmal.Vonattal utaztunk mivel vasutas vagyok így nem került pénzbe az utazás.
Hétfõn délután indultunk Budapestrõl Szerbián és Macedónián át közlekedett a vonat,másnap délután némi késéssel
érkeztünk meg Thessalonikibe.Onnan tovább vonattal Katerinibe mentünk innen pedig taxival mentünk Paraliára a Morpheas apartmanba.
Még aznap este elmentünk felfedezni a várost és meglátogattuk a cocus discót is,nagyon igényes és szép szórakozóhely kissé borsosak az árak.Másnap reggel indultunk meglátogatni a meteórákat
vonattal utaztunk Kalambakáig,meglátogattunk egy igazi görög éttermet megkóstoltuk a helyi ételeket,nagyon kedvesek és családiasak a görög vendéglátók.Tovább
indultunk taxival a meteórákhoz már az autóból való látvány is csodálatos volt,amikor felértünk a csúcsra azt hittem álmodom,
valami fantasztikus élmény és látvány.Meglátogattunk egy kolostort is ide rövidnadrágba nem szabad bemenni ezért
kaptunk hosszúnadrágot,a belépõ is teljesen korrekt 2euró.Késõ délutánig gyönyörködtünk és nézelõdtünk,ezután,visszautaztunk Paraliára.Este metaxáztunk és megvacsoráztunk egy étkezdében az
árak teljesen barátiak.Másnap egész nap starndolás,napozás a tengerparton,kicsit féltünk mert Paralián elég sok a medúza
de idõ után hozzászoktunk.Este belecsöppentünk az éjszakába meglátogattuk szerintem Paralia legjobb diszkóját az Omilost,
évek óta nem szórakoztam ilyen jót mint itt,nagyon sok magyar fiatal van és a zenék is nagyon jók.Negyedik nap este elindultunk Athéni túrára természetesen vonattal,
késõ este indul a vonatunk Katerinibõl és reggel 6körül értünk Athénba.Meglátogattuk a híres Akropolist,ez megint valami fantasztikus gyönyörû panoráma a fõvárosra
a belépõ 12euró volt,ezután megnéztük a parlament elõtt az õrségváltást,érdekes szép látvány.Még maradt idõnk és kimentünk
a legnagyobb kikötõbe a Pireushoz,csodálatos volt.A nagy hõség ellenére nagyon jól éreztük magunkat.A maradék kis idõnket Paralián pihenéssel,fürdéssel és bulizással töltöttük.
Kis összefoglaló:Árak:egyaránt az éttermekben és szupermarketekben korrekt árakat találunk Szupermarketek:Rengeteg ilyen üzlet van,mindent kapunk amire szükségünk lehet
Taxi:Korrekt árak és kedves taxisok Közlekedés:Na ez elég érdekes a szabályokat nem nagyon tartják be Athénban teljes káosz
Vendéglátás:Kedvesek,családiasak Vasút:Sok vonalat most modernizálnak ezért számíthatunk késésekre Görög emberek:Kedvesek,turistabarátok
Röviden ennyi nehéz lenne mindent leírni,aki tud és lessz valaha lehetõsége látogasson el ebbe a gyönyörû országba,én biztos,hogy visszatérek még.